Alle Kommentare von wackener

81 Kommentare

Anzeige
Anzeige
wackener
15.05.2003 21:33

ich hab seit n paar jahren kontaktlinsen und das is gut so. brillen hats mir zu oft bei konzerten zerfetzt, außerdem geht das ja schon allein wegen m headbangen gar net. ---> probier kontaklinsen aus, is hundertmal praktischer und komfortabler.

wackener
14.05.2003 20:09

na ich weiß net, die happy spielen hier eh andauernd, good riddance interessieren mich net, bleiben noch lagwagon, die ich ganz nett aber auch net so übermäßig toll find. mal schaun was da noch so kommt an bands. wenns wieder so wird wie letztes jahr, dann tschüss, da wars extrem scheisse bis auf ein, zwei bands. dafür war 2001 einfach nur genial. mal abwarten.

wackener
12.05.2003 21:00

ja das mit dem ersatz halt ich auch für ne verarsche. netto sind das dann an dem tag fünf bands auf der bühne (emil bulls, evanescence, stone sour, audioslave und linkin quark). das is wohl n witz. wenn ne band aussfällt (vor allem wenn sichs um nen headliner handelt), dann hat es nix mit nettigkeit seitens des veranstalters zu tun, wenn ein ersatz verpflichtet wird, sondern das MUSS passieren. auch wenn einige arschkriecher das wohl anders sehen. wielang lasst ihr euch noch verarschen?

[Nachricht geändert von wackener am 2003-05-12 21:01]

wackener
11.05.2003 21:05

also 2004 ist doch bald, da muss man sich schonmal gedanken machen...

meine wunschliste (mehr oder weniger realistisch):

-rammstein
-prodigy
-limpbizkit (mag se zwar nimmer, aber einmal live sehen wär schon was)
-korn
-spineshank
-chimaira
-pennywise
-offspring
-flaw
-dry kill logic
-system of a down
-manowar

wunschliste (unrealistisch):

-cradle of filth
-killswitch engage
-sentenced
-soulfly
-dark tranquillity
-slayer
-blind guardian
-kreator
-blood for blood
-iced earth
-satyricon
-lacuna coil
.
.
.

wackener
11.05.2003 20:56

warum isser denn so unersetzbar?
wes wird doch total von medien gehyped und alle laberns nach. klar is er n guter gitarrist, aber er is ja wohl von technischen können her alles andere als unersetzbar.
aber da ich limp bizkit sowieso nimmer mag, isses mir grad wurscht.

[Nachricht geändert von wackener am 2003-05-11 20:57]

wackener
11.05.2003 17:51

nofx bei rock am see waren einfach nur genial, pogo ohne ende (allerdings wars bis auf hosen auch die einzige gute band).

wackener
04.05.2003 19:50

ja soilwork sind hammergeil, werd ich dieses jahr noch zweimal sehen
die neue platte rockt ziemlich, erinnert mich sogar teilweise an mudvayne. echt starkes teil.

wackener
04.05.2003 19:48

ok stimmt, aber ich wollte das nur mal zu 45 euro in relation setzen. wenn ich hier sowas wie "moderater preis" hör, dann könnte mir die hutschnur platzen. ich hab letztes jahr auch schonmal 45 euro für n konzert gezahlt (korn), und da hab ichs mir echt 20 mal überlegen müssen. früher waren 45 dm schon überteuert. ich erinner mich noch an papa roach 2001: 25 mark mit (hed)p.e. und farmer boys als vorbands. DAS war moderat. mittlerweile sind die ticketpreise echt das letzte.

wackener
04.05.2003 19:45

hammer line-up dieses jahr mit slayer, iced earth, sentenced, subway, kataklysm, in flames, nile, testament, soilwork usw. wird sicher wieder saucool werden.

wackener
04.05.2003 19:43

ja die warterei beim full force is das schlimmste. wir kamen letztes jahr am donnerstag gegen 19 uhr an, da hat sich dann gleich mal ne autschlang durch zwei dörfer (inklusive der landstraße dazwischen...) und einmal ums halbe gelände rum gezogen. gegen 1 uhr waren wir dann auf m camping platz. deshalb: früh losfahren, wenn ihr nen weiter weg habt. wir kommen aus m süden daher ham wir schonmal ne anfahrt von 6 stunden + 6 stunden wartezeit, da kann einem der arsch weh tun.
aber die bands entschädigen dieses jahr für alles, genau wie 2002.

wackener
02.05.2003 14:55

45 euro für n pop-konzert findet ihr moderat? ihr müsst ja kohle haben dass es raucht... für 10 euro mehr bekomm ich 3 tage wacken mit massenweise goilen metal bands. DAS ist moderat.

wackener
27.04.2003 20:44

ja vor allem glassjaw nicht, die wurden ja als absolute rocksensation abgefeiert in den letzten jahren (unverständlicherweise wenn man mich fragt *g*)

wackener
18.04.2003 09:57

ich war letztes jahr auch bei rock am see (wegen den hosen und nofx). nickelback find ich sowieso scheisse, aber was bitte soll and er bühnenshow so besonders gewesen sein? die drei flämmchen da. schon zig bessere shows gesehen, und das sag ich net aus meiner abneigung gegen nickelschreck heraus sondern weils so is... das war echt lahm.

wackener
17.04.2003 13:13

kommt immer auf die band an. bei manson z.b. gehört ne geile bühnenshow einfach dazu, bei ner band wie deftones würde das aufgesetzt wirken, da kommt die ganze intensität allein durch die musik...

wackener
07.04.2003 18:57

sünder ohne zügerl kam doch schon 2001 raus


meine best of 2002:

cannibal corpse - gore obsessed
blind guardian - a night at the opera
killswitch engage - alive our just breathing
korn - untouchables
paradise lost - symbol of life
bad religion - the process of believe
soulfly - 3
sentenced - the cold white light
lacuna coil - comalies
timat - judas christ
audioslave - audioslave
mudvayne - the end of all things to come
skinlab - revolting room
satyricon - volcano
in flames - reroute to remain
dark tranquillity - damage done
pro-pain - shreds of dignity
soilwork - natural born chaos
immortal - sons of northern darkness
amon amarth - vs the world
end of green - songs for a dying world
halford - crucible
disturbed - believe
kataklysm - in shadows and dust
disbelief - shine
nonpoint - development
flaw - through the eyes
soad - steal this album
rhcp - by the way
pain - nothing remains the same


..hab sicher was vergessen.

wackener
01.04.2003 20:34

naja das kommt halt immer auf die betrachtungsweise an ich würd sagen der verlust von wes borland bei limp bizkit macht einiges aus. jedenfalls den beiden neuen songs nach zu urteilen...
bei linkin park geb ich dir aber recht, die ham ihren zenit eh schon mim ersten album erreicht.

wackener
31.03.2003 22:05

von blabbermouth. ich garantier allerdings für gar nix, falls sich hinterher raustellt, dass es n fake is... will mich nur absichern. *g* hier das komplette interview (hab ich aus nem andern forum kopiert):



Close-up's Martin Carlsson leaves an exclusive report from the studio north of San Francisco where Metallica's working on their new album "St. Anger".
I swear on the bible, on my mother's grave or whatever - the following text is nothing less than the complete truth. This statement needs to be made, quite simply because you're probably not going to believe me. I almost wonder if I've really listened to the new Metallica album "St Anger" myself, or if somebody has been playing a trick on me and played me some new, exciting aggro-band. You see, "St. Anger" is a chock, one of music history's greatest! It is as if "Load" and "Reload" has been deleted from the map, as if the Black Album never existed, as if the Metallica we've come to know never really existed. The five songs (all of which are as of yet untitled but the title-track) I've heard exhibits a sound so EXTREME and raw that all you can do is sit there chocked with your jaw on the floor.
I'm not joking.
Twenty journalists are gathered in the control-room of the studio north of San Francisco. We get comfortable. The air is vibrating with excitement, and then? BAM!! The first song (working title: Frantic) kicks in with hypnotic, almost industrial Slayer-riffs. What the fuck is going on? "You live it or lie it", chants James Hetfield and goes on with "my lifestyle determines my death style". It is ultra-tight metalcore like it has never been performed before. Lars ulrich's fat drum-sound is replaced with an oilrig-similar snare that's usually reminiscent of robotic industry-metal. "Do I have the strength?", a wondering Hetfield screams in the middle of the chaos. It is a maddening Blitzkriegstrategy with attack-waves of battering riffs, attacking from every angle for five minutes and 54 seconds.
I'm not joking.
The war as just begun, and I really mean THE WAR, because this music would be the perfect soundtrack to the media coverage of the war on Iraq. The title-track blazes away with a ultra-fast bulldozermosh that leaves Max Cavalera far behind. We are talking monster-metallized punk from another planet; a twisted and overdosed Dischange just released from rehab! We are talking beyond sound-speed, especially regarding the drum-work. The double-bass pounds away mercilessly and Lars Ulrich's use of the snare are almost -get this!- blast-beats!! It's going to be interesting seeing him trying to repeat this live - if the dane is usually soaked from sweat and carried to the lodge after traditional concerts, then he's going to need an oxygen-mask and hospital personnel to wake him back to life after this. Following this amazing intro comes a softer part where Hetfield sings "St. Anger around my neck, he never gets respect." This ten second long part, recurring a couple of times in the seven minute and 24 second long song, is the only part that could be classified as soft. The Producer Bob Rock (also on bass) assures me that this is the calmest, most stripped-down part on the whole album. WOW! A riff similar to "Creeping Death" follows. Hetfield howls "Fuck it all and fucking no regrets" (an exact recapitulation of the classic in "Damage Inc."). Towards the end of the song he screams "I need to set my anger free"... and this is exactly what he and Metallica does: releasing all their anger.
I'm not joking.
Song number three starts up like an updated "Ride the Lightning": MEga-fat thrash-metal in midtempo speed. The vocalist spits: "It and you can look out motherfuckers, here I come!". Sepultura's "Roots"-era sound reminiscent in this song, with the refrain "It world" repeated again and again. Before the song ends at five minutes and 51 seconds, Hetfield shouts "enough, enough, enough"
I'm not joking.
Have you missed the complex song-structures of "And Justice for All"? Compared to this around eight minutes long piece (working title "Monster"), the songs of the 1988 album seem more like simple Ramones' ditties. A progressive blanket of sound that warms like a massive and super-intricate Tool, only a thousand times heavier! Hetfield chants over a delicious part that goes into what could be called a chorus with some use of fantasy: "We the people, are we the people?". This phrase is repeated two times and "some kind of monster" three times before the singer concludes "this monster lives". There is actually something here that could be called groove, not entirely unlike Pantera although vastly heavier. The guitars are so damned insane, so damned evil, so damned incredible! The fact is that there isn't anything remotely like a traditional guitar-solo in any of these five songs. Hetfield and Kirk Hammett use their instruments like surgical tools. The guitars shrieks and scream as if Tom Morello and Kerry King made a deal and decided to take the Devil's music not one but ten steps further.
I'm not joking.
The most wicked part is however the last, whose working-name is "All Within My Hands". A very strange piece with an instrumental intro of one minute and fifteen seconds. The tempo is ultra-fast, taking so many twists and turns that you get all dizzy. "All Within My Hands" is shouted and then sung in an Alice In Chains manner. And the ending? MAN OH MAN! Like a possessed madman Hetfield screams "Kill kill kill kill!!" ad absurdum - we're talking deranged shrieks coming from a psychopathic Tom Araya (think Slayer's "Kill Again" only even more insane). You'd think it was over after that. But no. It is like watching an exciting thriller with so many surprises that you finally don't believe an ending is forthcoming. Yes, after a heavy-as-lead finale it winds down at eight minutes and 55 seconds.
I'm not joking.
20 Journalists finally leave the control-room and look at each other. No one needs say anything; the looks say it all: What in god's name have we just experienced? That Metallica, once tired old farts, have made a complete 180, and now sound like a bunch of hormone-reeking bucks in heat, is the most incredible thing that's happened in music history. "St. Anger" is the real "Reload". "St. Anger" doesn't sound like anything the group has done before, it hardly even sounds like Metallica. "St. Anger" is a modern, super-brutal metal-album that is going to chock and knock the entire music world. Melodies? Nope, there's not much here that reminds one of traditional melodies or arrangements such as verse, bridge, chorus. The 10th of June could become known as the day that shook the world. If you haven't catched on yet:
I'm not joking.
Martin Carlsson

wackener
31.03.2003 21:52

hoffentlich kein verfrühter aprilscherz:

"The songs are brutal as hell, quite possible the most aggressive material the band has ever penned. They go all over the place - the attack is non-stop and shockingly ferocious. Musically, it's twisted, intricate, progressive, fucked-up and, more often than not, ultra-fast metal with industrial tinges. Lars Ulrich's trademark thick drum sound is nowhere to be found. Instead, the snare drum sounds like an oil barrel being smashed into pieces. At times the double-bass drumming reaches supersonic levels of speed and there are even parts that border on blast beats! James sings, screams and makes noises that could be straight out of a gory zombie flick. Traditional guitar solos? Forget it! It sounds as if SLAYER's Kerry King and AUDIOSLAVE's Tom Morello have had a big sit-down to decide on how to present the next chapter of the equilibristic side of the Devil's music. Melodies and catchy choruses? Forget it! It's all riffs, riffs, riffs... It's truly fucking sick stuff. As hard as it might to believe, METALLICA have made a musical U-turn that is nothing but sensational. Judging from these five, as-yet-untitled, songs, 'St. Anger' will, hands down, be the most brutal album ever to be released by a multi-million selling act."

wackener
31.03.2003 19:15

warscheinlich um slipknot-fans anzulocken, die sonst eher weniger mit dem glam-rock/metal bastard anfangen können, den die murderdolls eben spielen. die meistens songs auf der platte sind eh nur neu eingespielt worden, und waren vorher schon auf dem album der alten band des murderdolls sängers wednesday13 (fragt mich nicht, wie die heißen. irgendwas mit drag queen from planet irgendwas). allerdings find ich, im gegensatz zu anderen hier, dass die mucke eher poppig , sogar chartsverträglich ist.

wackener
07.03.2003 15:24

bah sepultura reissen doch gar nix mehr. hab soulfly letztens gesehen in stuttgart, das war der totale abriss. die wären echt geil bei rip/rar.

wackener
26.02.2003 18:15

Quote:


On 2003-02-26 13:17, dadabrr wrote:
ich denk auch dass man nen bassisten eigentlich in jeder band ersetzen kann


das gilt aufkeinen fall für alle bands. genauso wie man bei vielen bands nicht so einfach den drummer, gitarristen usw ersetzen könnte. das geht vielleicht bei linkin park u.ä.


@ topic: wies um das mitspracherecht von neuen bandmitgliedern bei metallia steht, wissen wir ja. ich denk da wird sich nix ändern.

wackener
24.02.2003 17:06

wenn alle limp bizkit hassen würden, dann hätten sie auch nicht die chartserfolge die sie leider haben. ich hab mir auch alle drei alben gekauft. die ersten beiden waren richtig gut, die dritte war n fehlkauf. mal abwarten was kommt, aber ich bin nicht optimistisch.

Icon