Pinkpop Festival 2006 (NL)

eröffnet am 21.01.2006 14:13 Uhr
152 Kommentare - zuletzt von

152 Kommentare
« Seite 5 von 7 »
ZERO74
ZERO74
07.03.2006 23:52


Nur nochmal zur Erinnerung:
Morgen (also Mittwoch) Mittag um 12.00 Uhr findet in Amsterdam die traditionelle und schon kulthafte Pressekonferenz von Punkpop statt, auf der das Line-Up bekannt gegeben wird.

Wer weiß, vielleicht werden wir danach ja auch Neuigkeiten hören, denn Pinkpop unf RaR finden ja bekanntlich parallel, um einen Tag versetzt statt und hatten ja schon sehr oft viele gleiche Bands und Headliner.

Also Augen auf

Pinkpop Homepage

Graz.nl

ZERO74
ZERO74
07.03.2006 23:53

Zitat:
HR


ZERO74 schrieb:

Nur nochmal zur Erinnerung:
Morgen (also Mittwoch) Mittag um 12.00 Uhr findet in Amsterdam die traditionelle und schon kulthafte Pressekonferenz von Pinkpop statt, auf der das Line-Up bekannt gegeben wird.

Wer weiß, vielleicht werden wir danach ja auch Neuigkeiten hören, denn Pinkpop unf RaR finden ja bekanntlich parallel, um einen Tag versetzt statt und hatten ja schon sehr oft viele gleiche Bands und Headliner.

Also Augen auf

Pinkpop Homepage

Graz.nl


HR

chaos_is_me
08.03.2006 00:21

Zitat:
HR


Junior schrieb:
Ahm... welchen Sinn hatte das Selbstzitieren denn jetzt? Smiley
HR

das macht der dauernd Smiley[addsig]

Junior
08.03.2006 00:24

wolltest du nicht schlafen? Smiley
(hmm wahrscheinlich erst wenn du die 75% Marke geknackt hast?! Smiley)

NoelGallagher
08.03.2006 00:26Supporter

Zitat:
HR


Junior schrieb:
Ahm... welchen Sinn hatte das Selbstzitieren denn jetzt? Smiley
HR

Verklickt würde ich sagen: Statt zu editieren auf zitieren gekommen. Im ersten Posting steht Punkpop, im zweiten Pinkpop.[addsig]

NoelGallagher
08.03.2006 00:31Supporter

Zitat:
HR


Junior schrieb:
Oh ha... da ist zu später Stunde ein sehr aufmerksamer Leser Smiley
HR

Darum steht bei mir Moderator neben meinem Nick. Smiley Smiley[addsig]


08.03.2006 00:32

Ticketpreise:

35 € Samstag
45 € Sonntag
60 € Montag

3-Tage: 99€


Vielleicht wird morgen DIE Band bestätigt. Nein,
nicht die Gunners, ich meine Cure! Smiley
Und dann bin ich dort. Smiley

StonedHammer
StonedHammer
08.03.2006 14:03Admin

ZATERDAG 3 JUNI: 15.00-23.00 UUR

PLACEBO * KAISER CHIEFS * NELLY FURTADO * THE DRESDEN DOLLS
KRAAK & SMAAK * MO'JONES * ALIZE

ZONDAG 4 JUNI: 13.00-23.00 UUR

TOOL * dEUS * RACOON * BLOODHOUND GANG * KASHMIR
ALTER BRIDGE * SKIN
HOOVERPHONIC * INFADELS * VANKATOEN

PINKSTERMAANDAG 5 JUNI: 11.00-23.00 UUR

RED HOT CHILI PEPPERS
FRANZ FERDINAND * KEANE * ANOUK * BLØF
MORRISSEY * NICKELBACK * DEFTONES * DAVID GRAY * SOULFLY
OPGEZWOLLE * THE FLAMING LIPS * EDITORS * JAMIE LIDELL LIVE BAND [addsig]


08.03.2006 14:31

Sehr geil sogar...besonders der Montag. Im Laufe
der Zeit werden noch 8 oder 9 Bands dazukommen,
die das Programm komplettieren.

nort
08.03.2006 14:32

alter bridge, skin,
bloodhound gang und The Flaming Lips noch zu RAR und dann ist es endgültig der Hammer, vorrausgesetzt Guns N´Roses kommt auch noch.

cheffe
08.03.2006 14:39

klingt schon ganz nett.

tool, deus, nelly furtado, placebo, bhg, rhcp, editors, kaiser chiefs...

außerdem kostet der spaß 30 euro weniger als rar. das werd ich mir mal ernsthaft überlegen.

martinzinnecker
08.03.2006 14:42

Nicht schlecht, ist zwar ne nummer kleiner als rar, aber dafür auch günstiger, wobei es wenn man früh gekauft hat auch nur ein paar euro sind, kann aber auch sein, dass c+p noch dazu kommt, keine ahnung.

alize? die franz. ische???

also die:

Mondi
08.03.2006 14:52

Sehr gelungenes Line-Up

Ich würd mich über Alter Bridge, Skin und Keane am Ring/im Park sehr freuen.

DennisNL
08.03.2006 16:48

Zitat:
HR


NoelGallagher schrieb:
Das wäre Alizee. Alize sagt mir gar nichts.

Eventuell die hier: Alize.nl

Edit: Ja, die sind's. Steht in den News auf deren Seite.
HR

Just got back from the Pinkpop-pressconference. Alize is a Dutch band, won a competition and will open the Pinkpop-festival.[addsig]

JCM
08.03.2006 21:10

Wenns doch die frz Alizee wär, würd ich 100% ja auch hin - die Frau sieht soooo gut aus, das geht mal gar nicht....:shock:

NoelGallagher
08.03.2006 21:14Supporter

Zitat:
HR


JCM schrieb:
Wenns doch die frz Alizee wär, würd ich 100% ja auch hin - die Frau sieht soooo gut aus, das geht mal gar nicht....:shock:
HR

Hat aber schon ein Kind Smiley Smiley

Die sieht aber trotzdem gut aus. Smiley[addsig]

Sirlomosch
09.03.2006 13:42

Kann jemand mal bitte die Zusammenfassung der Pressekonferenz übersetzen?
Wir haben doch ein paar holländisch sprechende User unter uns, oder? Smiley


Vandaag heeft Jan Smeets tijdens de persmeeting in Paradiso 31 van de 39 namen bekend gemaakt het programma voor Pinkpop 2006. Het was weer gezellig als vanouds met alle Graz die-hards bij elkaar. Ook heb ik Jan Smeets nog gesproken, hieronder zijn reactie. Leuke traditie. Vanuit Paradiso heb ik geprobeerd om een bericht hier live te plaatsen, maar dat ging technisch niet helemaal goed, dus toen heb ik ze maar als reactie in het bericht over de persmeeting gezet. Hieronder nog een keertje in het net dan.

Het leuke is dat er verrassingen waren vanmiddag. Bijvoorbeeld Skin, Nickelback, The Flaming Lips en Keane waren echt nieuw voor mij. Ik vond het leuk dat het ondanks het drukke progamma het toch gelukt was om Nelly Furtado en Deftones naar Pinkpop te halen, die dan toch een dag of vier achter elkaar op festivals optreden. "Voor een act als Korn was dat blijkbaar te veel. Doordat het metalfestival Gods of Metal roet in het eten gooide, konden we Korn niet samen met Rock am Ring boeken. Ze gingen liever naar Milaan. Dat sprak toch meer tot de verbeelding en ze hadden Pinkpop al eens gehad.", aldus Jan Smeets.

Ik mis een echte live-dance act. "Die waren simpelweg niet beschikbaar. We kunnen dan wel weer een act als Moby gaan doen ofzo, maar we wilden niet wéér in herhaling vallen." En de Audio Bullys, waren die ook niet beschikbaar? "Ook de Audio Bullys niet. We hadden ze ook geen goede 'spot' meer te bieden".

Ook had ik wel een Duitse act verwacht. "We zijn inderdaad bezig geweest met de act die jij noemde , Fettes Brot. Ik vond ze goed op Noorderslag. Maar dat is tot nu toe nog op niets uitgelopen. Maar wie weet komt er nog een Duitse act, want we moeten nog acht namen bekend maken. Maar we hoeven het niet te doen om Duitsers hierheen te trekken; die komen al voor een act als Red Hot Chili Peppers, die niet op Rock am Ring staan." Staan The Zutons tussen een van die acht namen? "Ja, we zijn momenteelinderdaad met The Zutons in onderhandeling, maar de contracten zijn nog niet getekend."

De Britse act waar Jan het op het Limburgse tv-interview had was niet Jamiroquai, zoals ik dacht en ook niet The Darkness, Radiohead, Coldplay of The Cure. "Dat was Morrissey natuurlijk. Hij wilde nooit festivals doen en nu doet hij ze ineens allemaal." En Muse? "Van Muse is nooit sprake geweest. Tot onze verbazing boekte Rock am Ring ze ineens. Wij hadden ze geen goede plek meer te bieden en ze waren veel te duur voor een mindere plek. Wij hebben voor de Red Hot Chili Peppers gekozen."

En hoe zit dat nou met Coldplay? Moeten die nou niet een keer op Pinkpop komen? "Die zou ik heel graag willen. Maar ze zeiden dat ze geen festivals in Europa zouden doen. We waren stomverbaasd te horen dat ze wel opeens op Isle of Wight staan. Willem Venema, die doet Coldplay zoals je weet, is meteen naar Engeland gegaan om te praten. Hij zit er nu en ik verwacht elk moment een sms-je van hem." Later kreeg hij het bericht dat Coldplay inderdaad alleen maar Isle of Wight doet om 'te laten zien dat ze er zijn' en daarna door gaat naar Australië.

Zelf zou Jan nog graag een Eddie Vedder en zijn vrienden op Pinkpop willen hebben. Jan wist me te vertellen dat er wel al zalen geboekt zijn voor Pearl Jam later deze zomer en dat ik best eens gelijk kan hebben gehad dat ze als headliner voor Reading zijn geboekt...

Je vertelde me dat je van het vaste budget bent afgestapt en de buidel open hebt moeten trekken om een act als Red Hot Chili Peppers te kunnen boeken en om de podia alledrie alledrie de dagen open te houden. "Inderdaad. De Red Hot Chili Peppers waren erg duur, maar ze zijn het blijkbaar waard. Bij mijn collega-festivals in het buitenland werkt het ook." Maar de prijs van een ticket is gelijk gebleven. Complimenten daarvoor. "Dankjewel. Daar is dan ook veel over gesproken. We wilden terug komen met een beter programma dan vorig jaar, maar dat niet aan de bezoeker door rekenen."


NoelGallagher
09.03.2006 13:57Supporter

Mich würde vor allen Dingen der Teil über Pearl Jam interessieren. Was ich verstanden habe, ist dass sie erst später im Sommer touren, aber dann? Die spielen doch wohl nicht wirklich das Reading-Festival?

Der englische Act, von dem vorher die Rede war, ist Morrissey.[addsig]

Sirlomosch
09.03.2006 13:59

Zitat:
HR


NoelGallagher schrieb:
Mich würde vor allen Dingen der Teil über Pearl Jam interessieren. Was ich verstanden habe, ist dass sie erst später im Sommer touren, aber dann? Die spielen doch wohl nicht wirklich das Reading-Festival?

Der englische Act, von dem vorher die Rede war, ist Morrissey.
HR

Ja genau, das mit Pearl Jam würde mich auch brennend interessieren!

Eigentlich reicht es auch, wenn jemand mal die Zitate, also die Aussagen des Veranstalters übersetzen könnte, weil das hört sich teilweise sehr interessant an!

Anzeige
Anzeige