Rock Werchter 2004 (BE)

eröffnet von DiveAndTurnaround am 09.12.2003 14:46 Uhr
338 Kommentare - zuletzt von Gerry

Sirlomosch
09.12.2003 14:47

Metallica zum zweiten Mal hintereinander, braucht kein Mensch!

Bowie is klasse![addsig]

everlast
09.12.2003 14:59

Ja, das macht mich wahnsinnig!
Nun gut, denn muss ich halt jetzt ein bißchen sparen.
Was kostet denn Werchter? Ist teuer, oder?[addsig]

steff
10.12.2003 05:49

Quote:


Sirlomosch schrieb am 10.12.03 um 00:00:
Metallica zum zweiten Mal hintereinander, braucht kein Mensch!

Bowie is klasse![addsig]

ich schon [addsig]

YoMama
10.12.2003 17:08

Quote:


StonedHammer schrieb am 10.12.03 um 00:00:
@ yoMama,

das hab ich mir fast gedacht.



Wieso dass denn?

everlast
10.12.2003 17:31

Ah, mir fällt gerade ein, das Werchter Tagekarten für 50 € hat. Wenn mir der Rest der Line-Up nicht gefällt, dann komm ich halt nur am Bowie-Tag!
Die Tour hier hat 55 € gekostet und bei Werchter spielen an dem Tag bestimmt noch ein paar gute Bands davor.[addsig]

everlast
11.12.2003 17:47

Da steht folgendes:

Het gerucht deed al enige tijd de ronde, maar het lijkt er steeds duidelijker op dat de Pixies deze zomer op ROCK WERCHTER staan. Het bericht is op het moment van schrijven nog niet officieel bevestigd op de Rock Werchter website of de Pixies zelf, maar bij monde van concertorganisator Herman Schueremans is de bevestiging vandaag te lezen in dagblad 'De Morgen'. Het lijkt er op dat zanger en bandleider Frank Black (ten tijde van het bestaan van de band ook bekend onder de naam Black Francis) toch eindelijk gehoor heeft gegeven aan de vele smeekbeden van de fans, die de legendarische band graag (nog) eens aan het werk wilden zien.

Met de eerdere bevestiging van Metallica en David Bowie heeft Rock Werchter ook dit jaar weer een aantal acts van wereldformaat.
Zie hier voor meer info over Rock Werchter.

===
Leider kann ich kein Niederländisch! Handelt es sich hier um eine Bestätigung ode rum ein Gerücht??? Ich glaube nämlich eher letzteres.[addsig]

everlast
11.12.2003 17:49

Okay, scheint bestätigt zu sein.

Bevestigde artiesten:
Bowie, David
Metallica
Pixies, the

===
Die Reunion wird wahr!
*vor Freude durch's Zimmer hüpf*
2:1 für Werchter würd ich sagen! [addsig]

everlast
12.12.2003 11:40

Hier auch noch eine Pressemitteilung von www.planet.nl



Pixies op Rock Werchter 2004!

Gepubliceerd op donderdag 11 december 2003

Ja ja, de geruchten deden al een tijdje de ronde dat de legendarische band weer bij elkaar is en in 2004 wil gaan toeren. Nu is er dan eindelijk een bevestiging dat het Amerikaanse viertal Pixies naar Europa komt. In de Belgische krant De Morgen was vandaag te lezen dat programmeur Herman Schueremans van het Belgische festival Rock Werchter 2004 in een vergevorderd stadium is met de onderhandelingen voor een optreden op het driedaagse TW 2004 begin juli. De Pixies komen!
Toch is het wel vreemd dat de Pixies, het beruchte bekvechtende kwartet zanger/gitarist Black Francis, bassist/zangeres Kim Deal, drummer David Lovering en gitarist Joey Santiago, weer samen zijn. Jarenlang hield frontman Francis een reünie tegen. Na slechts één EP en vier cd’s viel de band uiteen in 1991, voornamelijk wegens onderlinge machtsstrubbelingen tussen Black en Deal en de verhoogde druk op de band, vier jaar na het verschijnen van 'Come On Pilgrim'. Tijdens hun korte bestaan rees de ster van de Pixies snel tot grote hoogte. De band speelde alle grote festivals en scoorde hits met 'Gigantic' en 'This Monkey’s Gone To Heaven'.

Gisteren werd bekend dat de groep volgend jaar een nieuwe Greatest Hits cd uitbrengt. De verzamelaar verschijnt samen met een dvd en moet het vorige 'best of' album 'Death To The Pixies' uit 1997 gaan vervangen. Als we geluk hebben, krijgen we dus misschien tijdens het optreden op Werchter ook nog een lading 'oude' hits naar onze hoofden geslingerd.

Ook Metallica en David Bowie hebben hun komst naar TW 2004 bevestigd.
[addsig]

everlast
13.12.2003 17:58

Was ich gerade sehe: Rock Werchter geht nächstes Jahr ja nur 3 Tage! Warum das?
Vielleicht weil sie dadurch mehr Geld für die anderen Tage haben? Egal, lieber 3-Tage ein Hammer-Line-Up, als vier Tage lang ein mittelmäßiges Line-Up.
Hab mir auch mal die Galerie auf der offiziellen Seite angesehen. Scheint ganz nett zu sein.
Aber ich warte mit meiner Entscheidung erstmal bis Southside mit den ersten Bands rausrückt.[addsig]


14.12.2003 20:24

Das geht eigentlich immer über drei tage. Nur letztes jahr war halt jubiläum und dann haben sie noch einen extra tag gemacht.

everlast
15.12.2003 21:02

Geil! Alle 4 Bestätigungen haben bis jetzt 100% meinen Geschmack getroffen. Ich glaube das wird mein zweites Festival...[addsig]

Kaan
Kaan
16.12.2003 14:18AdminSupporter

man notiere: Ärzte im Mai, Rock Am Ring, Metallica Open Air, Ärzte in Berlin, Rock Werchter

das wird eine geile Zeit nach dem Abi

everlast
22.12.2003 10:55

Hui, Everlast hat auch schon auf RockWerchter gespielt und da im Frühjahr das neue Album kommt...
Dann würde mich nichts mehr halten: Bowie, Pixies, Everlast, das wäre ja mein absolutes Traum-Line-Up
[addsig]

Anzeige
The Intersphere
Relations in the Unseen
Mehr dazu
Anzeige
Anzeige