First year, need some information regarding camping

Festival Forum: Diskussion zu Rock am Ring 2014 (u.a. mit Iron Maiden, Kings of Leon, Linkin Park, Metallica)

eröffnet von rootabyss am 15.02.2014 16:51 Uhr
6 Kommentare - zuletzt von sprinkhaan


Mephistopheles und weitere Nutzer sprechen darüber

rootabyss
15.02.2014 16:51

Hello guys,

I'm sorry. But even though I am Dutch, my german is horrible and I rather post in English!

This is the first time I'm going to RaR with my friend, and we both have no clue how the camping works. We were reading the RaR site, and there is a greencamping.

But I have a question regarding the greencamping:

I've read that we've to be silenced from 01:00-07:00, we can't take a fridge with us either.
Are we able to use a coolbox and use our own beer at the Green Camping? Or is own beer not allowed?

Also, is there an other camping available? Where we don't have to be silenced and such?

And are the campings free? And is it possible to buy beer nearby? Are there any shops nearby RaR (on foot)?

We're both coming by train from The Netherlands, so we can't ride to a store with a car.

Thank you for the information, I already have my tickets btw. Which are required to register at the Green Camping I've read.

One last question: are we able to register together? And are we assured of a place with a tent if we register today?

Kind Regards!

roxar
roxar
15.02.2014 17:41

Hi,

On the camping site, you can bring your own beer.

Coolboxes with dry ice etc. are allowed. On the green camping sites you are not allowed to usw generators. Therefore, bringing a fridge would be useless.

Yes, there are other camping sites available, where you can be loud and use generators etc. For those camping sites, you don't need a registration. Those camping sites are for free.

There will be a "festival supermarket" near the "Arena am Nürburgring". But i don't know anything about the prices.

Everyone in your group needs his/her own registration. If you register, they will guaranteed a place (but no tent) if you arrive before 12:00 am on thursday.

sunnyan
sunnyan
15.02.2014 17:54

Hey,

dan kan het natuurlijk ook gewoon in het Nederlands. Qua winkels is het toch wel lastig. Er is een camping winkel in de buurt, maar aangezien eten en drinken over het algemeen vrij prijzig is zullen jullie er daar niet heel goedkoop vanaf komen. Misschien toch proberen iets van eten uit Nederland mee te nemen. Bier is er trouwens in overvloed. Dat komt wel goed en anders vinden jullie vast wel een paar aardige buren!

De green campings nemen maar een heel klein deel in beslag. Voor de rest zijn er normale (gratis) campings. Aangezien een koelkastowieso niet erg handig is in de trein zou ik een koelbox met droog eis meenemen

Welke dag zijn jullie van plan te komen? Je registratie blijft namelijk niet eeuwig geldig, maar zolang je op tijd bent is er altijd wel een plaatsje op de green camping

Alvast veel plezier

rootabyss
15.02.2014 18:17


sunnyan schrieb:
Hey,

dan kan het natuurlijk ook gewoon in het Nederlands. Qua winkels is het toch wel lastig. Er is een camping winkel in de buurt, maar aangezien eten en drinken over het algemeen vrij prijzig is zullen jullie er daar niet heel goedkoop vanaf komen. Misschien toch proberen iets van eten uit Nederland mee te nemen. Bier is er trouwens in overvloed. Dat komt wel goed en anders vinden jullie vast wel een paar aardige buren!

De green campings nemen maar een heel klein deel in beslag. Voor de rest zijn er normale (gratis) campings. Aangezien een koelkastowieso niet erg handig is in de trein zou ik een koelbox met droog eis meenemen

Welke dag zijn jullie van plan te komen? Je registratie blijft namelijk niet eeuwig geldig, maar zolang je op tijd bent is er altijd wel een plaatsje op de green camping

Alvast veel plezier

Zitat anzeigen



Dankjewel voor je antwoord

We zijn van plan de volle 4 dagen te gaan, van 5 tot 8 Juni.
Dus we komen aan wanneer de camping open gaat, 15:00 is dat toch?

Vriend van me zei: kunnen we niet beter op de Greencamping registreren zodat we zeker zijn van een plaats. Daarbij vroeg ik me dus af of er sowieso wel genoeg plaats zal zijn voor de normale camping als we om 15:00 aankomen op 5 Juni?

sunnyan
sunnyan
16.02.2014 21:01


rootabyss schrieb:


sunnyan schrieb:
Hey,

dan kan het natuurlijk ook gewoon in het Nederlands. Qua winkels is het toch wel lastig. Er is een camping winkel in de buurt, maar aangezien eten en drinken over het algemeen vrij prijzig is zullen jullie er daar niet heel goedkoop vanaf komen. Misschien toch proberen iets van eten uit Nederland mee te nemen. Bier is er trouwens in overvloed. Dat komt wel goed en anders vinden jullie vast wel een paar aardige buren!

De green campings nemen maar een heel klein deel in beslag. Voor de rest zijn er normale (gratis) campings. Aangezien een koelkastowieso niet erg handig is in de trein zou ik een koelbox met droog eis meenemen

Welke dag zijn jullie van plan te komen? Je registratie blijft namelijk niet eeuwig geldig, maar zolang je op tijd bent is er altijd wel een plaatsje op de green camping

Alvast veel plezier

Zitat anzeigen



Dankjewel voor je antwoord

We zijn van plan de volle 4 dagen te gaan, van 5 tot 8 Juni.
Dus we komen aan wanneer de camping open gaat, 15:00 is dat toch?

Vriend van me zei: kunnen we niet beter op de Greencamping registreren zodat we zeker zijn van een plaats. Daarbij vroeg ik me dus af of er sowieso wel genoeg plaats zal zijn voor de normale camping als we om 15:00 aankomen op 5 Juni?


Zitat anzeigen



Oh dan zijn jullie wel aan de late kant. Denk dat de green camping wel tot 12 uur beschikbaar blijft, maar de andere campings gaan deels dinsdag en de rest woensdag al open. Donderdag middag 15:00 uur is waarschijnlijk het meeste al vol en beland je op de campings veel verder weg van de hoofdingang. Weet niet zeker hoe het op de green campings gaat, maar volgens mij gaan die ook woensdag al open. Op de site staat dat ze tot donderdag 12 uur een plekje vrij houden en als je later komt moet je echt geluk hebben. Zou denk toch proberen woensdag al te komen en anders donderdagochtend!

sprinkhaan
17.02.2014 14:38

En bekijk anders eens de mogelijkheid om op camping mullenbach te bivakeren.
Dan heb je stroom , je mag naast de auto pitten (mocht je met eigen vervoer gaan), kampvuur stoken en dicht bij het festival terrein.
Eerlijk gezegd zou ik voor geen goud op de verder verwijderde camping's willen zitten.(persoonlijke mening, no offence)
En mijn hart is echt verknocht aan mullenbach, al was het maar om het feit dat ik mijn p.a. installatie gewoon in het stopcontact kan steken (herrie !!! )